הסכם שכירות דירה

הסכם שכירות דירה הינו חוזה משפטי שנכרת בין בעלי דירה (המשכיר), לבין דייר (השוכר). הסכם שכירות דירה מגדיר את חובות וזכויות הצדדים באשר לנכס, את גבולות השימוש בנכס ואת ההגבלות החלות על הצדדים בעניין זה האחרון, לדוגמא: הסכם שכירות דירה המגביל מגורי שותף בנכס.

הסכם שכירות דירה, בעל חשיבות יתרה עבור הדייר והבעלים כאחד, ללא הסכם ו/או ללא הסכם מקצועי ומדוייק לנכס ספציפי, עשויים הצדדים לעסקה למצוא עצמם מסוכסכים ובאין פתרון מוסכם, בלית ברירה למצוא עצמם מתדיינים בבתי המשפט.

בקרב הציבור רווחת הדיעה כי הסכם שכירות דירה הינו הסכם פשוט ושאינו מצריך התייעצות  עם עו"ד המתמחה בתחום החוזים. רבים "מגדילים" לעשות ועורכים הסכמי שכירות לבדם או משתמשים בפורמטים חינמיים המופיעים ברשת.

למותר לציין כי דיעה זו שגויה מיסודה וזאת בהיבטים רבים!
שהרי עוד טרם נחתם הסכם שכירות דירה, יש לבחון את זכויות המשכיר בנכס, זאת על מנת לוודא כי אכן רשאי להשכיר את הדירה ולהתקשר בהסכם שכירות דירה. וויתור על בדיקה מקדמית זו, עשוי להסב לדיירים נזקים רבים בין היתר: אבדן סכומי כסף בלתי מבוטלים, אבדן קורת גג ועוגמת נפש גדולה באשר לתרמית והשלכותיה.

סעיף ביטחונות- סעיף בטחונות נכלל תמיד בהסכמי שכירות ומתייחס לביטחונות שהצדדים נדרשים לגייס בתקופת השכירות. נושא הביטחונות חשוב לעין שיעור לשני הצדדים כאחד. כל צד להסכם ינסה "לקבל" כמה שיותר בהיבט זה. לדוגמא: המשכיר, בעל הנכס, ישאף להבטיח את תשלומי השכירות ולהיפרע ככל שיהיו נזקים במושכר ואילו הדייר באופן טבעי ינסה לכבול עצמו כמה שפחות באמצעות מתן בטוחות. דייר השוכר נכס, חייב לוודא בתום תקופת השכירות כי הבטוחות שנתן, תושבנה לידיו ע"י המשכיר. בשום מקרה, אין להותיר בטוחות בידי המשכיר מעבר לתקופת השכירות שנקבעה במסגרת הסכם שכירות הדירה. הסכם שכירות דירה הנערך ע"י עורך דין חוזים המתמחה בתחום יקבע אילו בטחונות יש ליתן וכן את התנאים למימושם ובכך יבטיח את זכויות ואנטרסי הצד המיוצג על ידו לעתיד.

בשל הטעמים המוזכרים ועוד רבים אחרים, לא מומלץ להסתמך על הסכם שכירות דירה לדוגמא ולמען הבטחת האינטרסים האישיים שלכם, עדיף לפנות אל עו"ד חוזים להכנת הסכם השכירות. הסכם שכירות דירה לעולם לא יהא שבלוני, תמיד יותאם באופן פרטני ללקוח, לנסיבות המקרה ולמאפייני נכס המקרקעין. אמנם בהסכם שכירות דירה, קיימים אלמנטים חוזרים המופיעים בכל הסכם, אולם מטרת השכירות, השוני בין לקוח ללקוח, אנטרסיו הפרטניים , מאפייני הנכס הייחודיים וכן מערך הסיכונים אליו מוכנים הצדדים להיחשף, מחייבים ביצוע התאמות לצרכי הלקוח וזאת כדי למזער סיכונים הכרוכים בעסקאות מסוג זה

משרד עורכי הדין, לוי-ריבנר ושות', מעניק ייעוץ משפטי לשוכרים ומשכירים עובר ובעת התקשרות בהסכם שכירות דירה/עסק.

זקוקים לייעוץ בתחום הסכם שכירות דירה/עסק?
צוות משרדנו ישמח להעניק לכם מענה מקצועי משפטי ודיסקרטי .
אנא צרו עימנו קשר כעת:
בטלפון: 04-6961180
בדוא"ל: info@www.llrlaw.co.il
או השאירו פרטים בטופס צור קשר, מבטיחים לחזור בהקדם.

פנייתכם תנותב ישירות אל עורכי הדין, סודיותכם מובטחת.

צור קשר