גירושין בשיתוף פעולה

שיטת "גירושין בשיתוף פעולה", נוסדה ופותחה בארצות הברית וזכתה מהיווסדה ועד היום לאהדה רבה בקרב זוגות מתגרשים ולאחוזי הצלחה גבוהים.
כיום כלל אנשי המקצוע העוסקים בשיטה, מחוייבים לעבור הכשרה מקצועית מעמיקה באמצעות הארגון הבינלאומי International Academy of Collaborative Profesionals – IACP , במסגרתה מוכשרים הם לסייע לבני זוג בתהליכי גירושין על דרך שיתוף הפעולה.
קישור לאתר ה- IACP, גירושין בשיתוף פעולה: collaborativepractice.com

גירושין בשיתוף פעולה הינה שיטה המציעה מענה הוליסטי לקיום הליך גירושין בדרכי נועם, כבוד הדדי ועל דרך שיתוף הפעולה. בהליך גירושין בשיתוף פעולה, פועל צוות מומחים, המוכשר ע"י ארגון ה- IACP הבינלאומי, עורכי דין ואנשי טיפול המסייעים לבני הזוג לסיים את קשר הנישואין באופן מכובד, עם מינימום נזק ובאופן שיתאפשר המשך שיתוף פעולה עתידי ביניהם ככלל וביחס לילדיהם המשותפים בפרט.

הצוות המקצועי מורכב משני עורכי דין, קרי: כל צד מיוצג בנפרד, שני יועצי נישואין מתחום הטיפול המשפחתי או הפסיכולוגיה ובמידת הצורך יצורפו להליך יועצי ילדים ו/או יועצים פיננסיים.

עורכי הדין בהליך מייצגים כ"א את אחד מבני הזוג ואת האינטרסים שלו בהליך הגירושין. להבדיל מהליך הגירושין המסורתי, עורכי הדין המייצגים בהליך הגירושין בשיתוף הפעולה, אינם שואפים להתנצח עם עורך הדין שמנגד, אלא לסייע ללקוח המיוצג על ידם לייצר פתרונות ומענה לצרכיו האישיים העולים בתהליך הגירושין וזאת מתוך ראייה כוללת ורחבה של טובת הצד שכנגד והילדים המשותפים. עורכי הדין פועלים בשיתוף פעולה מלא באמצעות תקשורת פתוחה ומחוייבים לגילוי נאות של כל פיסת מידע רלוונטית.
עורכי הדין נעזרים בצוות הטיפולי המשתתף בהליך וזאת כדי לסייע ללקוחותיהם לקבוע את מטרותיהם, תוך מענה לצרכים הרגשיים של כל אחד מבני הזוג ועיבוד מחסומים רגשיים המקשים על שיתוף הפעולה הנדרש.
המומחים המקצועיים כולם מגנים על האינטרסים של כל אחד מבני הזוג ובמקביל פועלים בשיתוף פעולה למען התא המשפחתי הכולל, כאשר טובת הילדים המשותפים לבני הזוג עומדת במרכז הדיון.

מעורבות צוות רב מקצועי מאפשרת קיום הליך יעיל, מקיף ותומך לבני הזוג ולילדיהם. מכלול הצרכים המשפטיים, הכלכליים, הרגשיים וההוריים, כולם מקבלים מענה ומקום ראוי ומכאן נובע חוזקו של ההליך וסיכויי הצלחתו הגבוהים.

ההליך מושתת על "הסכם השתתפות" כתוב בין בני הזוג לאנשי הצוות המומחים, במסגרתו כולם מתחייבים לפעול למטרת גיבוש הסכם מחוץ לכותלי בית המשפט. גיבוש ההסכם כאמור יבוצע תוך כבוד הדדי, הוגנות, שקיפות ועל דרך המשא ומתן השיתופי.

במקרה של הפסקת ההליך על ידי אחת מבני הזוג, עורכי הדין מחוייבים שלא לייצגו בהליך משפטי. באופן זה כולם מונחי מטרה, להשגת הסכם מיטבי המספק פתרונות לצרכי שני הצדדים.

הליך הגירושין בשיתוף פעולה הינו הליך סודי הנהנה מחסיון, כך שכל מה שנאמר ו/או נעשה במסגרתו לא יוכל לשמש כראייה בבית המשפט, כמו כן, לא ניתן יהיה להעיד את אנשי הצוות שלקחו חלק בגוף ההליך.

יתרונות הליך הגירושין בשיתוף פעולה:

  • ההליך מאפשר השגת הסכם ש"נתפר" ע"י בני הזוג ומייצג את טובת שניהם וילדיהם המשותפים זאת תוך פרק זמן קצר.
  • ההליך כולל סיוע רגשי במהלך תקופת הפרידה המאופיינת כתקופת משבר מורכב.
  • שיתוף הפעולה בין בני הזוג לצוות המומחים, מסייע לילדים להתמודד עם פירוק המשפחה ובמינימום נזקים.
  • הילדים לא הופכים לכלי במלחמה בין הוריהם.
  • הליך זול יותר לעומת הליך גירושין המנוהל בערכאות משפטיות.
  • הליך מכוון הסכמות ולא התנצחויות ומלחמות.
  • ההליך מאפשר יחסי הורות עתידיים טובים בין היתר, באמצעות רכישת כלים ליצירת תקשורת ולמזעור קונפליקטים.
  • מאפשר יצירת הפרדה כלכלית מהירה, תוך פגיעה מינימלית בשווי הנכסים.
  • "מודלינג"- שיתוף הפעולה בין עורכי הדין לאנשי הטיפול בצוות מהווה מודל להתנהלות של בני זוג תוך שיתוף פעולה

מעוניינים במידע נוסף?, צוות משרדנו ישמח להעניק לכם מענה מקצועי, ודיסקרטי .
צרו עימנו קשר כעת:
בטלפון: 04-6961180
בדוא"ל: info@www.llrlaw.co.il או השאירו פרטים בטופס צור קשר.
פנייתכם תנותב ישירות אל עורכי הדין. סודיותכם מובטחת.

צור קשר